FAQ

BESTELLEN

Moet ik een account aanmaken om een bestelling te plaatsen?
Nee, je kunt een bestelling plaatsen zonder jezelf als klant te registreren. Het is wel handig, want met een account kun je altijd je orderhistorie terugvinden. Dit gaat heel gemakkelijk. Registreren kun je hier

Ik heb een bestelling geplaatst maar geen orderbevestiging ontvangen?
Het kan gebeuren dat de bevestigingsmail niet aankomt vanwege beveiligingsinstellingen van jouw mailserver. Controleer dan je spambox om te zien of de mail daarin terecht is gekomen. Voor vragen over je bestelling of een bevestiging kun je ons mailen op online@10days.nl. Vermeld duidelijk je volledige naam en wanneer en wat je besteld hebt.

Ik heb een bestelling geplaatst maar geen verzendbevestiging ontvangen?
Het kan gebeuren dat de verzendbevestiging niet aankomt vanwege beveiligingsinstellingen van jouw mailserver. Controleer dan je spambox om te zien of de mail daarin terecht is gekomen. Voor vragen over je verzending kun je ons mailen op online@10days.nl. Vermeld duidelijk je naam en ordernummer.

Ik heb een bestelling geplaatst, wanneer kan ik mijn pakketje verwachten?
Bestellingen die op werkdagen voor 14.30 uur zijn besteld worden dezelfde dag nog verzonden. In het weekend verzenden wij niet, orders die in het weekend worden geplaatst worden op maandag verzonden. Wanneer jouw order door ons is verwerkt ontvang je een verzendbevestiging. Hierin vind je ook een link naar de orderpagina met track&trace code van PostNL om jouw pakket te kunnen volgen.

Ik heb een bestelling geplaatst, kan ik deze nog aanpassen?
Wij hebben een snelle verwerkingsprocedure en streven ernaar alle pakketten zo snel mogelijk te verzenden. Daardoor is het ook voor ons niet mogelijk om achteraf nog een order aan te passen.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar een ander artikel ontvangen.
Wij streven naar een zo zorgvuldig mogelijke verwerking van jouw bestelling, maar het kan natuurlijk gebeuren dat er een vergissing gemaakt is. Heb je een ander artikel ontvangen dan je besteld hebt? Mail dan naar online@10days.nl. Vermeld duidelijk je naam en ordernummer.

Ik heb meerdere artikelen besteld, maar niet alles ontvangen.
In enkele gevallen komt het voor dat een besteld artikel toch niet op voorraad blijkt te zijn. Hierover ontvang je vrijwel direct een mail en dit artikel wordt dan direct door ons aan jou terugbetaald. Check dus voordat je ons mailt met vragen over een missend artikel of je een mail hierover van ons hebt ontvangen en of dit bedrag al teruggestort is. Heb je geen mail ontvangen en is je order niet compleet? Mail naar online@10days.nl.

Ik wil mijn bestelling naar een ander adres versturen, kan dat?
In je account kun je een adres toevoegen. Bij het afronden van je bestelling selecteer je het gewenste adres voor verzending. Nadat je de order hebt afgerond en betaald, is het niet meer mogelijk om je adres aan te passen.

Ik heb een artikel in een winkel gezien, maar ik zie het niet in de webshop.
Het kan zijn dat een artikel wel nog in een van onze conceptstores op voorraad is of bij een verkooppunt, maar niet in de webshop. Of andersom. De voorraden zijn niet hetzelfde en kunnen ook niet gedeeld worden.

RETOURNEREN

Ik wil mijn bestellingen retourneren, hoe doe ik dat?
Wanneer een artikel niet aan de verwachtingen voldoet kun je het binnen 14 dagen terugsturen. De kosten voor een retourzending zijn voor eigen rekening. In het geval van een verkeerd geleverd artikel of mankement nemen wij deze retourkosten voor onze rekening. Wanneer dit het geval is, neem dan contact op met onze klantenservice via online@10days.nl.

De retourzending dient aan de volgende punten te voldoen:

  1. Een volledig ingevuld retourformulier moet bijgesloten zijn, deze ontvang je bij je bestelling
  2. Het artikel is compleet, niet gebruikt, gedragen of beschadigd
  3. De originele kaartjes en labels zijn bevestigd aan het artikel
  4. De artikelen moeten in de originele verpakking zitten

Stuur het artikel inclusief alle toebehoren en ingevuld retourformulier binnen 14 dagen na ontvangst naar:

10DAYS retour
Hagelkruisweg 20
5971 EA Grubbenvorst
Nederland

Er is iets mis met het artikel dat ik heb ontvangen, wat nu?
In het geval van een mankement nemen wij de retourkosten voor onze rekening. Wanneer dit het geval is, neem dan contact op met onze klantenservice via online@10days.nl. Zodra wij het artikel hebben ontvangen en beoordeeld wordt er een nieuw artikel verstuurd. Wanneer het artikel niet meer op voorraad is zullen wij het bedrag crediteren.

Ik heb mijn bestelling geretourneerd. Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?
Zodra wij jouw pakket binnen hebben wordt het door ons beoordeeld en zo nodig verwerkt als retour. We streven ernaar je aankoopbedrag zo spoedig mogelijk op je bankrekening of credit card terug te storten. Uiterlijk zal dit binnen 14 dagen zijn.

Kan ik mijn bestelling retourneren in een 10DAYS winkel?
Nee, je kunt het artikel alleen retourneren via de retourprocedure van de webshop.
Klik hier voor meer informatie over retourneren.

MATEN

Hoe vallen jullie maten? 
Wij werken met maten 00, 0, 1, 2, 3 en 4.

Meet direct op het lichaam. Wanneer je meting verschillende maten aangeeft, ga dan uit van de heupmaat. Wanneer je tussen 2 maten in zit, kies dan de kleinste variant voor een strakkere fit en de grotere variant voor ruimere fit.

WOMEN

10DAYS SIZE

00
0
1
2
3
4

EU SIZE

34 - 36 (XS)
36 - 38 (S)
38 - 40 (M)
40 - 42 (L)
42 - 44 (XL)
44 - 46 (XXL)

CHEST SIZE

82 - 86
86 - 90
90 - 94
94 - 98
98 - 102
102 - 106

WAIST SIZE

64 - 68
68 - 72
72 - 76
76 - 80
80 - 84
84 - 8

HIP SIZE

90 - 94
94 - 98
98 - 102
102 - 106
106 - 110
110 - 114

BOYS&GIRLS

10DAYS SIZE

2
4
6
8
10
12
14

EU SIZE

92
104
116
128
140
152
164

CHEST SIZE

53,5 - 56
56 - 62
62 - 67
67 - 70
70 - 73
73 - 76
76 - 80

WAIST SIZE

53,5 - 56
56 - 58,5
58,5 - 61
61 - 63
63 - 65
65 - 68
68 - 71

HIP SIZE

53,5 - 59
59 - 64,5
64,5 - 70
70 - 74
74 - 78
78 - 82
82 - 86

MEN

10DAYS SIZE

00
0
1
2
3
4

EU SIZE

XXS
XS
S
M
L
XL